Veel gestelde vragen

Algemeen

Wij zijn slechts een internetwinkel en hebben dan ook geen bezoekadres of winkel.

Het is momenteel niet mogelijk om bestellingen bij ons op te halen.

Wij streven naar een plasticvrij of plasticloos leven. Soms ontkomen wij er niet aan om producten te versturen in folie of met tape (plakband). Daarnaast worden producten met kapotte verpakkingen of schade verkocht onder de noemer tweedekans. Wij vinden namelijk dat dit product nog verkoopbaar is. Ondanks een kapotte verpakking of krasje.

Zoek en vind uw product. Plaats deze in uw winkelwagen en betaal de bestelling bij de volgende stap. Het is niet nodig om een account te registreren.

Een Tweedekans-product is een product dat door een klant is geretourneerd, een product waar de verpakking van beschadigd is of een artikel dat ons assortiment verlaat. Een beschadigde verpakking of kras oogt natuurlijk minder aantrekkelijk en geeft minder vertrouwen in een goed product. Maar een beschadigde verpakking of product betekent helemaal niet dat er iets mis hoeft te zijn met het product. Daarom verdienen deze producten bij ons een tweedekans!

Wij controleren altijd in welke staat het product verkeert. Om onverwachte verrassingen tegen te gaan, maken wij een korte notitie in de beschrijving van het product. Zo weet u, wat de reden is van de tweedekans. Wel zo fijn! Onze tweedekans producten zijn dus altijd nieuw en ongebruikt. Kunnen wij u blij maken met een tweedekans-product? Dan profiteert u van leuke kortingen tot soms wel tientallen euro’s. Daarnaast koopt u dit artikel onder de zelfde voorwaarden als ieder ander product. Tweedekans producten zijn uitgesloten van volumekortingen.

U kunt al een bestelling plaatsen vanaf een bestelbedrag van €4,- exclusief verzendkosten

Op bepaalde artikelen hebben wij een beperkte voorraad. Wanneer er nog maar 1 van hetzelfde artikel op voorraad is, kan er geen hoeveelheid worden gekozen. Wanneer de maximale voorraad is bereikt kan er niet meer besteld worden dan dit aantal. De hoeveelheid zal automatisch blokkeren.

Wij zijn erg benieuwd welk artikel u graag op onze website ziet. Wij gaan kijken of dit artikel binnen ons assortiment past. Laat het ons weten en stuur een e-mail. Dit kan eenvoudig op de pagina klantenservice.

Helaas komt het soms voor dat een bestelling of kopie e-mail niet in uw inbox verschijnt. Onze ervaring is dat onze e-mails dan wel zijn aangekomen maar in uw spam-map terecht zijn gekomen. Kijk daarom altijd uw spam map van uw e-mail na voordat u contact met ons opneemt.

Wij proberen een zo wisselend mogelijk assortiment aan te bieden. Echter verdwijnen soms bepaalde producten uit onze voorraad of levering. U kunt zich aanmelden voor de voorraad mailing op de product pagina. Mocht het product weer in voorraad komen dan krijgt u van ons een bericht.

Artikelen die u bij ons besteld hebben een normale levertijd. Deze zijn herkenbaar aan de ‘bestellen’ knop. Wanneer er staat ‘nabestellen’ is dit artikel niet direct leverbaar. Dit artikel moet speciaal voor u worden (na)besteld. De levertijd is gemiddeld 21 werkdagen.

Mijn Account

Klik hiervoor op de pagina “mijn account”. Voor het aanmaken van een account is een geldig e-mailadres en wachtwoord verplicht. In bepaalde gevallen kan het zijn dat een wachtwoord automatisch wordt gegenereerd. Hiervan krijgt u een bevestigingsmail. Uw wachtwoord kunt u later eenvoudig wijzigen in uw account. Komt u er niet uit? Dan helpen wij u graag.

Nee hoor! Ook gasten geven wij de mogelijkheid om een bestelling te plaatsen. Een account kan wel zorgen voor meer bestelgemak en (volume)kortingen.

Stuur ons een (vergeetverzoek) e-mail vanaf het e-mailadres waaraan het account zit gekoppeld. Wij zorgen dat uw account binnen 48uur is verwijderd uit onze database. Inloggen is dan niet meer mogelijk.

In uw persoonlijke account kunt u bestellingen en facturen terugzien en eenvoudig en snel nieuwe bestellingen plaatsen. Daarnaast kunt u een persoonlijke verlanglijst (favoriete producten) bijhouden. Alle klanten met een account profiteren daarnaast van volumekortingen. Deze zijn zichtbaar bij alle voorraad artikelen.

Wie meer koopt wordt beloond! Dat is het doel van onze volumekortingen. Deze beloning is er al bij een bestelling vanaf twee identieke artikelen. Volumekorting zijn van toepassing zolang de voorraad strekt. Op = Op. Wilt u meer artikelen bestellen dan wij in voorraad hebben dan is dit niet mogelijk (neem voor meer aantallen contact met ons op). Volumekortingen worden getoond op voorraad artikelen. Volumekortingen kan u eenvoudig herkennen aan het prijs-tabel bij het artikel. Deze kunt u zien en gebruiken als u bent ingelogd met een account.

Percentages worden berekend op de reguliere stuk prijs van hetzelfde artikel.
Aankoop van 2 of 3 artikelen = 3% korting
Aankoop van 4 of 5 artikelen = 5% korting
Aankoop van 6 t/m 9 artikelen = 7% korting
Aankoop van 10 artikelen of meer = 10% korting

Deze volumekortingen zijn geldig in combinatie met kortingsbonnen (couponcodes), uitgesloten zijn tweedekans producten. De volumekorting wordt automatisch verrekend in uw winkelwagen. Alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW.

Betalingen

U kunt betalen met iDeal, Overboeking, Afterpay, PayPal en VVV cadeaukaart.

Dit kan met een bedrag vanaf 25 euro inclusief verzendkosten. PayPal betalingen nemen namelijk extra kosten met zich mee. Om u niet onnodig extra te laten betalen is het vanaf tarief verhoogd. Zodra u dit genoemde bedrag heeft bereikt zal de betaalmogelijkheid zichtbaar worden,

Dit kan met een bedrag vanaf 15 euro. Inclusief verzendkosten.

AfterPay voert voor ons het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving My AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

In uw winkelwagen of op de afrekenpagina kunt u de couponcode/kortingsbon verzilveren. De korting zal zichtbaar worden gereduceerd op het totaalbedrag.

Bezorging

Nederland:
Standaard: €5,95
Gratis verzending vanaf: €75,-

België
Standaard: €8,50
Gratis verzending vanaf: €125,-

De levertijd van een bestelling is afhankelijk van het bestelde artikel. De productpagina is voorzien van een voorraad label in de kleur groen, geel of rood.

  • [Leverbaar] Artikelen worden direct uit onze voorraad geleverd. Hiervoor hanteren wij een bezorgtermijn van 2 werkdagen.
  • [Leverbaar via nabestelling] Hier hanteren wij een levertermijn van 3-7 werkdagen. Het artikel dient namelijk bij onze leverancier(s) nabesteld te worden.
  • [Uitverkocht] Artikel zal niet meer geleverd worden. U kunt zich wel aanmelden voor de voorraad mailing. Zodra het artikel toch weer in voorraad komt krijgt u een seintje.

Koopt u zowel een voorraad als een na te bestellen artikel? dan hanteren wij de langste levertijd, dit om onnodig dubbele verzendingen te voorkomen. Onze levertermijnen is indicatief en gebaseerd op het gemiddelde van onze service. Wij doen er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk te laten bezorgen.

Bij een totaalbedrag van meer dan 75 euro zijn de verzendkosten in Nederland gratis. Voor België zijn de verzendkosten vanaf 125 euro gratis.

Wij hanteren een vast verzendtarief voor al onze bestellingen. Het klopt dat dit tarief net iets duurder is dan brievenbusverzending. Daarentegen zijn onze verzendtarieven goedkoper dan een reguliere pakketverzending. Wij vinden duidelijkheid belangrijk. Daarom hanteren wij één verzendtarief. U krijgt bij ons geen onverwachte kosten bij het afrekenen. Dit ongeacht het formaat of gewicht van de bestelling.

Om toch een balans te vinden proberen wij zoveel mogelijk rekening te houden met onze product prijzen. Wij vinden het daarnaast belangrijk dat wij niet onnodig grote dozen gebruiken. Dit scheelt niet alleen in de kosten maar ook in de ruimte van de vervoerder.

Klanten krijgen het volledige aankoopbedrag terug of enkel het bedrag van het teruggestuurde artikel. De kosten voor retourzending van de bestelling of een artikel komen voor de rekening van de consument. De kosten zijn afhankelijk van de wijze waarop de consument het product retour stuurt.

Klanten krijgen het volledige aankoopbedrag terug of enkel het bedrag van het teruggestuurde artikel. De kosten voor retourzending van de bestelling of een artikel komen voor de rekening van de consument. De kosten zijn afhankelijk van de wijze waarop de consument het product retour stuurt.

Garantie & Retourneren

Gaat uw aankoop sneller dan verwacht kapot? Dan heeft u mogelijk recht op reparatie of vervanging van uw product. Dit zal afhangen van de aankoopdatum, omstandigheden en wijze waarop het product is gebruikt. Wanneer u extra garantie heeft gekregen of gekocht dan mag u gedurende periode geen problemen of ongenoegen ervaren, onder normale omstandigheden.

Graphite is zeker van de kwaliteit van het elektrisch gereedschap. Om deze regen krijgt u een aanvullende  garantiedekking van 3 jaar op het product. Het is niet nodig om te controleren of onze producten uit de Energy+-serie (ladingen en batterijen) onder de garantie vallen – deze wordt aangeboden voor alle elektrische gereedschappen, apparaten, opladers en batterijen!

Neo-Tools gereedschap is gemaakt met de gedachte van de meest veeleisende gebruikers. Om aan hun verwachtingen te voldoen, voldoen de gereedschappen aan de hoogste kwaliteitscriteria. Daarom gebruiken zij zorgvuldig geselecteerde materialen in het productieproces en wordt de kwaliteit van gereedschappen voortdurend gecontroleerd tijdens rigoureuze en nauwgezette controleprocedures. Hierdoor is Neo-Tools in staat om de hoogste kwaliteit te garanderen, wat tot uiting komt in de 25-jarige garantieperiode voor mechanische gereedschappen. De garantie dekt alle productie- en materiaalfouten die ontdekt zijn in de periode van 25 jaar vanaf de aankoopdatum.

Om aanspraak te maken dient u alleen een aankoopbewijs te overleggen. Het product dient na overleg met installatie-bouwmarkt.nl geretourneerd te worden. Alle geretourneerde producten worden voor onderzoek aangeboden bij de fabrikant. Dit ter vaststelling van de schade en herkomst. Het onderzoek duurt gemiddeld 10 weken. Tot uitsluiting van het onderzoek zal er geen terugbetaling plaats vinden. Tenzij anders overeengekomen. Onjuist gebruik van het product zal niet worden vergoed.

Bevalt uw aankoop niet? Geen probleem! U heeft 14 dagen de tijd om het artikel(en) bij ons retour te melden (zonder opgave van reden). Zodra uw retour-melding bij ons kenbaar heeft gemaakt heeft u 14 dagen de tijd om het artikel terug te sturen.

Het volledige aankoopbedrag (of een gedeelte hiervan) maken wij naar u over zodra de artikel(en) door ons zijn ontvangen. Dit zal geschieden binnen 14 dagen na aanmelding van het retour. Het aankoopbedrag zal worden overgemaakt op het rekeningnummer waarmee de bestelling bij ons is gedaan. De kosten van retourneren zijn voor rekening van de consument. U kunt uw retour kenbaar maken via het onderstaande formulier.

Voordat u producten naar ons terugstuurt is het raadzaam om te kijken naar de voorwaarden. U kunt uw retour op de pagina retourneren aanmelden.

U kunt de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Om onze dienstverlening te kunnen verbeteren horen wij wel graag de reden van retour. Is een product defect? dan dient u dit ten alle tijden aan ons te vermelden.

Heeft u klachten? dan willen wij u vragen om dit eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@installatie-bouwmarkt.nl of door het invullen van het contactformulier. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie

De waardering van www.installatie-bouwmarkt.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.1/10 gebaseerd op 314 reviews.